Livigno na kole
Cyklistika v italském Tibetu
1. den
Předpokládaný odjezd z Brna kolem 17 hod přes Jihlavu, Prahu a Plzeň, noční přejezd Německa a Rakouska.
2. den
Z Passo di Foscagno (2291 m) úbočím hor nad Bormiem do odlehlého horského údolí Valle di Fraele a kolem přehrad Cancano a San Giacomo (1900 m) do sedla Alpisella (2268 m), prudký sjezd k Lago di Livigno (1800 m) s dojezdem na ubytování. (45 km, ↑600 m, ↓1000 m)
3. den
Údolí Livigno: údolím Val Fedaria až k horské chatě Cheseira da Fedaria (2210 m), sjezd údolím a lehkými horskými traily a polními cestami nad Livignem, dále po silnici a šotolinkách až do sedla Forcola di Livigno (2315 m), návrat údolím po lehkých trailech nebo silnici a cyklostezce do Livigna. (50 km, ↑1100 m, ↓1100 m, možnost výrazně zkrátit vynecháním sedla)
4. den
Královská etapa napříč horami: z Passo Foscagno (2291 m) silniční sjezd, stoupání odlehlým údolím Verva až do sedla Passo di Verva (2300 m). Famózní sjezd údolím Valgrosina do Grossoto, po cyklostezkách kolem řeky Adda do Tirana (440 m), návrat autobusem do Livigna. (50 km, ↑550 m, ↓2400 m, možné přídavky po cyklostezce na Bormio nebo na viadukt Brusio)
5. den
Švýcarskem pod ledovci a kolem jezer: krátký přejezd busem do Švýcarska nad Lago Bianco (2234 m), sjezd pod ledovci horské skupiny Bernina k Engadinským jezerům, kolem jezer Lej da San Murezzan (1760 m) a Lej da Silvaplana do Sankt Moritz (52 km, ↑350 m, ↓900 m). Večerní odjezd, noční přejezd Rakouska a Německa.
6. den
Návrat přes Plzeň, Prahu a Jihlavu do Brna v dopoledních hodinách.